30 Temmuz 2016 Cumartesi

Bologna Gezisi

Bratislava Gezisi

Barselona Gezisi

Viyana 19-23 Temmuz- Malum 15 Temmuz darbe girişimi sonrası acaba gidebilecek miyiz korkuları arasında, THY nin gönderiği mesajın da etkisi ile 19 Temmuz sabahı erkenden Sabiha Gökçen hava alanında soluğu aldık. Allah'tan çok fazla sıkıntı yaşamadan geçtik pasaport kontrolünden.Sonrasında 2-2.5 saat civarı kısa bir yolculuktan sonra Viyana'ya indik.

Viyana hava alanından merkeze giden CAT (City Airport Train) isimli trenler ile 16 dk. da merkeze ulaşıyorsunuz. 14 yaşına kadar çocuklardan ücret alınmıyor,Yetişkinler için de tek gidiş 11 Eur.Gidiş dönüş alırsanız 17 EUR gibi avantajlı bir fiyat sunuyor olsa da biz belki dönüşte başka bir ulaşım şekline yöneliriz diye tek yön almayı tercih ettik.Tek durağı var bu trenin sizi Wien Mitte/LandstraBe istasyonunda bırakıyor.Orada metroya geçiş yapabiliyorsunuz.Ben oteli Schwedenplatz durağına çok yakın seçtiğim için buradan hemen bir duraklık metro ile otelimize ulaştık.Bu arada Viyana'da da klasik 3 günlük şehir kartı almak çok avantajlı.24.50 EUR bedeli olan bu kart ile gayet güzel olan ulaşım sistemi ile sorunsuz gezebiliyor bir kısım indirimler de elde edebiliyorsunuz.

Otele yerleştikten sonra yakınımızda olan Stephan Katedraline gitmek üzere çıktık.Bahsetmeden geçemeyeceğim,muhtemelen bu şehre gelen herkesin yolu buraya düşer,düşmese bile siz mutlaka Schwedenplatz durağında inip hemen çıkıştaki İtalyan dondurmacısından dondurma almayı ihmal etmeyin,pişman olmazsınız.

Viyana'da ilk görülmesi gereken yerlerden birisi tabiiki Aziz Stephan Katedrali. Gotik tarzında muhteşem bir eser nereden çekersek çekelim kadraja sığdırmak problem.O yüzden biz de hemen katedralin yanında yer alan minyatürünün yanında poz verdik.Kuleye çıkmak isterseniz 343 basamak çıkmayı göze almak lazım.Yaz sıcağında çok da anlamlı gelmedi bize.  Katedralin hemen arka sokağında Mozart'ın müzeye dönüştürülmüş evi var.İçeride odalarda dolaşırken kulaklıkla hayatını ve besteleri yaptığı zamanları anlatıyorlar.Girişte aile bileti alıyorsunuz 20 EUR. Tabii içeride resim çekmek yasak.

Yine StephanPlatz'a yakın görülebilecek bir diğer önemli yapı da Anker's Clock. Aslında normal zamanda hareketi çok anlaşılmayan saatte her saat ayrı bir önemli şahsiyet görünüyor.Ancak öğlen saat 12 de buraya gelirseniz 12 figürün peş peşe müzik eşliğinde döndüğü bir 10 dk kadar süren bir görsel şölen oluyor.Genelde turistler bunu izlemeye geldiği için erken gelip iyi yer tutmak iyi olur.

Viyana'da çocuklar için ve hatta büyükler için en keyifli yer Prater Parkı. Burada tarihi dönme dolap Wiener Riesenrad doğal olarak şehri yukarıdan görüp resim çekmek dışında bir esprisi olmasa da binmeden dönülmeyecek bir dönme dolap sonuçta.Resim çekmek için bindiğiniz kabinin en tepede durmasını beklemek en iyisi.Zira aralarda çektiğiniz resimlerde hep dönme dolabın kolları resme dahil oluyor.Dönme dolap yetişkin 8.5 EUR çocuktan 4 EUR alıyorlar.Ayrıca nostaljik vagonda resminiz çekilmiş fotoğraf için isterseniz 12 EUR gibi bir ücret ödüyorsunuz.Parkta sadece bu dönme dolap yok aslında.Bir kaç roller coster'la aslında eğlenceli bir park.Diğer tema parkları gibi fix bir giriş ücreti yok her oyuncak ayrı ücret gibi düşünebilirsiniz.

Viyana'da ikinci günümüzde sıra dışı ressam ve mimar Friedensreich Hundertwasser'e ait eserlere yöneldik.Öncelikle Hundertwasserhaus,sanatçının rengarenk boyalı apartmanını görmeye gittik. Buraya ulaşım direkt metro ile olmadığı için arada tramway da kullanmak gerekiyor.Bu apartmandan bir kaç sokak ötede bir de müze oluşturulmuş durumda.Müzede Hundertwasser'in resimleri ve hayatından kesitler var.Ancak tabii resim çekmek belli bölümlerde yasaklanmış durumda.Müzenin bahçesinde güzel bir cafesi de var,hem yemek hem de atıştırmak için tercih edilebilir.

Bir sonraki durağımızda bir saray görelim dedik.Viyana'da 3 tane saray var. Schönbrunn,Hoffburg ve Beldevere sarayları.Biz bir günümüzü de Bratislava'ya ayırdığımız için tek bir saray gezebilecek vaktimiz olduğunu düşünerek Schönbrunn Sarayını tercih ettik. Bu saray 1000 odalı devasa bir yapı.Sarayı gezmek için turlar var,ancak 40 kadar odayı gezdiriyorlar.Biz tura dahil olmadık.binayı dışarıdan gezdik.Sarayın arkasında büyük bir park var.Parkın bir kısmında hayvanat bahçesi,hatta bitkilerle oluşturulmuş labirent bile var.Yine arkasında tepede zafer tagı var.Ancak sıcakta tepeye çıkmak ciddi dayanıklılık gerektiriyor.

Viyana'da görülmesi gereken bir güzel şehir parkı var Stadtpark. Burada dünyaca ünlü müzisyenlerin heykelleri var.Ayrıca benim tanımadığım ama muhtemelen Viyana ile ilgili önemli şahsiyetlerin de heykelleri bulunması dışında insanların yeşilliklerde oturduğu içinde küçük bir gölet de olan nezih bir park.

Viyana'da görülmesi gereken bir diğer tarihi eser de Karls Kirche. Özellikle kilisenin mimarisi ve digital fotoğrafla oynayıp hemen önündeki havuza binanın yansımasının düşürülmesi ile harikulade bir görüntüler elde edilebiliyor.Tabii bu kilisenin hemen yanında yer alan Teknik Üniversite tabii ki biz ebeveynler için daha farklı anlamlar içeriyordu:)

Viyana'da daha gezip görülecek o kadar çok şey var ki ama maalesef bizim süremiz yine kısıtlı olduğu için tekrar gelmek üzere karar verip doyamadan ayrıldık bu güzel şehirden.