17 Mayıs 2015 Pazar

Gezi Notları Rimini

Rimini 1 Mayıs - Bologna'da 3.günümüzde Rimini oradan da San Marino'ya geçmeye niyetli idik. Rimini'ye saatte bir tren var ve aşağı yukarı 1 saat 15 dakika veya bilemediniz 1.5 saatlik bir mesafe.Buraya Firenze gibi hızlı tren gitmediği için fiyatları ucuz ve aldığınız bilette numara falan yok.Direkt Haziran'a kadar bir tarih atılmış herhangi bir gün kullanabiliyorsun.Tek yapmanız gereken binerken otomatlara okutmak biletleri.Tabii hızlı tren olmadığı için bu trenler istasyonda direkt eski bölümdeki peronlardan kalkıyor.Ancak orada dikkat etmeniz gereken bir husus var.Mesela Rimini'ye giden Ancona trenimiz 3 no'lu perondan kalkacak diye gördüğümüz en yakın 3 numaranın altında beklemeye başladık.Son birkaç dakika kaldığında neden bu tren hala yok ve neden sadece biz bekliyoruz sorularını sormaya başlayınca istasyonun diğer kısmında sadece 3 numara yazan peronda treni fark ettik ancak koşup yetişemedik mecbur arkasından el salladık.O zaman anladık ki bu Ovest (Batı) peronları çok daha eski trenlerin kalktığı peronlarmış ve eğer treniniz buradan kalkacaksa zaten panolarda 3 diye değil 3 Ovest olarak yazıyormuş.Velhasıl biz treni kaçırdık açık biletimizle bir sonraki treni bekleyip normalden 1 saat daha geç Rimini'ye vardık.

Tabii bir saat kaybetmemiz morallerimizi bozdu.Rimini istasyonu çıkışında turizm bürosu var.Buradan San Marino otobüsleri de kalkıyor.Ama en yakın otobüse yarım saatten fazla olduğu ve çok açıkdığımız için şehir merkezine ilerlemeye karar verdik.Rimini tam bir sahil kasabası kıvamında.Sahil tren yolunun alt tarafında şehir merkezi ise üst tarafında yer alıyor.15-20 dk yürümekle merkezdeki Piazza Tre Martiri meydanına geliyorsunuz.Bu meydanda bir saat kulesi ve bir küçük basilica var.Şehir turu atabileceginiz küçük araçlar var ama ne hikmetse son seferini ögleyin 13:15 yaptığı için biz binemedik.Meydandan basilicanın önünden sağa doğru bikaç yüz metre ilelediğinizde bir kapı görüyorsunuz.

Kapıyı arkanıza alıp uzunca bir yol yürümeyi göze aldığınızda ise Piazza Cavour'a geliyorsunuz. Burada bir çeşme ve etkileyici bir heykel var.Sanki bir Timurlenk heykeli edasında karşınızda duruyor ve sizi etkiliyor.

Biraz daha ilerleyince tarihi bir taş köprüye geliyorsunuz.Burada su çekilmiş bir yerde bitmiş yanına bir park yapmışlar.Diğer kısım ise sahile kadar yat limanı.

suyun kenarından 1 km. kadar yürüyünce sahile geliyorsunuz ve devasa dönme dolabı görünce bir an önce binmek için sabırsızlanıyorsunuz.

Dönme dolap çok cazip görünse de fiyat olarak çok avantajlı değil.Biz 3 büyük 2 çocuğa 38€ ödeyince bir 2.ci defa binme fikrimiz dahi oluşmadı.bu pahalı 3 dk. nın tadını çıkarmaya baktık.Ama gerçekten muhteşem Rimini sahilini yukarıdan görmek paha biçilmez.

Tabii kumsalın güzelliğini de göz ardı etmemek lazım.Belki bir yaz deniz tatili bile burada geçirebilir.Hava çok güzel olmasa da bizimkiler kumsalın tadını doyasıya çıkardılar.

Sahil şeridi çok uzun ve sürekli aktivite olabilecek tesisler de mevcut.Gerçekten bir yaz burada bir kaç gün geçirmek çok keyifli olacaktır.Sahilden yukarıya çıkarak güzel evlerin arasından istasyona dönerek iyi ki geç kalmış ve San Marino'ya gitmemişiz,yoksa Rimini'yi göremeyecektik diye söylenerek Bologna'nın yolunu tuttuk.